måndag 16 oktober 2017

295

Efter att jag hade gett brevet till personalen så kom dem in till mitt rum och sa att de tänkte ringa psykakuten och frågade om jag ville åka dit först. Jag svarade nej, personalen ringde men eftersom jag inte ville åka dit så kunde de inte göra nånting. Resten av dagen hade dem lite mer koll på mig, knackade på med jämna mellanrum och frågade hur jag mår. Allt kändes piss och jag låg mest i sängen hela dagen. Men igår och idag mår jag mycket bättre, har nånting inplanerat nästan varje dag hela veckan så när helgen kommer ska jag bara ligga i sängen och läsa eller halvsova med film/serie i bakgrunden.

Idag har jag äntligen fått mitt nya bankkort och fixat lånekort på biblioteket, lämnade in en bok och lånade om resten. Just nu håller jag på att läsa "Som James Dean fast snyggare" som min syster har lånat ut åt mig innan jag skaffade lånekort. Den är ganska lättläst och jag kommer förmodligen läsa ut den imorgon kväll eller nånting sånt. Dock så vet jag ju vad den handlar om ungefär och hur den slutar, eftersom det var en vän som berättade om boken och då tyckte jag att jag måste läsa den även fast jag redan vet slutet.
Och eftersom jag har läst mer på sistone så får jag tillbaka lusten att skriva, inte bara i min "dagbok", utan också nya idéer till berättelser. Nattpersonalen kom in till mitt rum igår efter att han hade läst brevet och sa "du kommer bli en bra författare en dag", vilket är den bästa komplimangen man kan ge mig.

Apropå ingenting så fick jag idag applåder av en granne eftersom jag var den enda som lyckades få ut en visp ur diskmaskinen som hade virrat in sig där på nåt konstigt sätt!

Snart ska jag försöka sova, så godnatt, världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar