tisdag 24 april 2018

334

Helgen var underbar. Vi skrattade mycket, rökte alldeles för många cigaretter och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var en av de bättre helgerna jag haft på sistone. Men söndag kväll kom krypandes, tillsammans med sorgen och ångesten. Trots allt det positiva så kom allting negativt. Jag insåg bara hur distanserad från allt och alla jag har blivit. Numera sitter jag mest och lyssnar eller kallpratar om ytliga, tråkiga saker istället för att prata, berätta och dela med mig. Idag är det tredje kvällen i rad som jag bröt ihop och grät. Det var ett tag sen jag kunde gråta, nu kan jag och varje gång det börjas så känns det som att jag aldrig kommer att kunna sluta. På torsdag ska jag träffa min terapeut kl 9 och sen psykologen kl 10 för att avsluta utredningen. Egentligen vet jag inte vad jag ska säga hos terapeuten. För jag vet att jag kommer bli irriterad på det minsta lilla hon gör, och hon kommer att säga det gamla vanliga. Jag kommer gå därifrån ledsen och besviken, och kommer inte att höra av mig på länge. Det blir som det alltid blir. Som en gammal repad skiva.
Humöret pendlar, som vanligt. Ena stunden känns allting okej, och sen kommer katastroftankarna och impulserna. Jag hatar allt och alla, sen gråter jag för att jag känner mig dum som skrek åt min mamma när hon bara försökte hjälpa till. Ena stunden tänker jag på hur mycket jag vill flytta, till en egen lägenhet där jag kan bestämma. Där jag kan laga mat och baka när jag vill, och ligga på soffan och titta på tv till två på natten. Där jag kan gå ut på balkongen och andas självständighet. I nästa stund hatar jag återigen allting och tänker på hur mycket jag bara vill sluta andas överhuvudtaget.
Men just nu känner jag mig bara trött och likgiltig.

And I'm damned if I do and I'm damned if I don't
So here's to drinks in the dark at the end of my road
And I'm ready to suffer and I'm ready to hope
It's a shot in the dark aimed right at my throat
'Cause looking for heaven, found the devil in me
Looking for heaven, found the devil in me
Well what the hell I'm gonna let it happen to me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar